onsdag 15. september 2010

TRYMSKVIDA

Dette diktet er eit eddadikt (er kunnskap - og visdomsdikt og forteljande dikt om dei norrøne gudane utan hovudpersonar(i følgje wikipedia)) og er ein del av ”den yngre edda” skrevet av Snorre. Detta diktet er bygd opp på bokstavrim og er eit komisk verk fra som blei skrivne ned av prestar og munkar på Island rundt 1200-talet. Den handlar om jotunen Trym som stelar hammaren frå guden Tor og korleis Tor får hammaren tilbake. Diktet forteljar ein del om mannsverdiane i norrøn tid, som at våpenet er veldig mektig for dem og at Tor vil gjøre mykje for å få hammaren igjen.

Diktet handlar om at Tor vaknar opp og hammaren Mjølner er forsvunne. Etterkvart får han vite av Loke at jotunen Trym har stelt den. Trym vil gifte sei med Frøyna, men hun vil ikkje og får ikkje lov av gudane til å gifte sei med han. Tor kommer på ideen med å kle seg ut som Frøyna og gifte sei med Trym. Og det gjer han og med eingong Trym har gitt hammaren til Tor, drepar Tor Trym.

Kilder:
- http://nn.wikipedia.org/wiki/Trymskvida
- https://fronter.com/aust-agdervgs/links/files.phtml/1649866294$69357838$/Arkiv/Litteraturhistorie/Middelalder/Trymskvida/Trymskvida+_prcent_28dikt+i+norge_prcent_29.pdf

Knut Anders Goderstad :)

3 kommentarer:

  1. Så bra skreve!
    Eg visste eigentlig ikkje noko om Trymskvida, før no :) Sjølv om det ikkje er det mest spennande tema, føle eg at eg kan litt meir.

    Bra!

    - Susanne

    SvarSlett
  2. Kjempe bra skrive! Du forklarer på ein enkel måte slik at det blir lett for meg å forstå. Eg føle at eg sit igjen med litt kunnskap!

    -Benedicte

    SvarSlett
  3. Bra Knut! Synes du skriver meget bra. Nynorsken er bra, og ikke minst så forklarer du innholdet i innlegget på en bra måte slik at det er lett for meg som leser og lære mer om "Trymskvida". BRA!!!!!!!!!! :)

    SvarSlett